В новия брой 68 на „Държавен вестник“ се обнародва Закон за бюджета на държавното обществено осигуряване за 2026 г.
Влизат в сила промени в социалноосигурителната и пенсионната система. Максималният осигурителен доход се увеличава до 2300 евро, а минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се се изравнява с минималната работна заплата и става 620,20 евро. Възстановяват се и диференцираните минимални осигурителни прагове по професии. За първи път държавните служители поетапно ще започнат да плащат лични осигурителни вноски, като промяната не засяга служителите в МВР и отбраната. Минималната пенсия за стаж и възраст се повишава до 347,51 евро, а средната пенсия през 2026 г. се очаква да достигне 543 евро. Таванът на пенсиите остава 1738,40 евро. Обезщетенията за отглеждане на дете и данъчните облекчения за деца остават без промяна, а COVID добавката от 30,68 евро за новоотпуснатите пенсии отпада.
Обнародва се Закон за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2026 г.
Законът за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2026 г. предвижда рекордни средства в размер на над 5,28 милиарда евро (около 10,34 милиарда лева) за здравеопазване.
Обнародва се Наредба за изменение и допълнение на Наредба № Н-1 от 2025 г. за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон.
