Преписи от актове и удостоверения за тежести ще се заявяват по електронен път

Много отсъстващи заради COVID-19 и бум на сделките доведоха до опашки пред Агенцията по вписванията 

Вместо да ходи до службата по вписванията, всеки който иска да получи незаверен препис от нотариален акт или удостоверение за тежести за даден имот, ще може да подаде заявлението си по електронен път. Това предвиждат промени в Правилника за вписванията, публикувани за обществено обсъждане от Министерството на правосъдието (пълния текст на проекта виж тук).

И в момента той предвижда, че всеки може да поиска справки по вписванията, отбелязванията и заличаванията, извлечения от съдържанието на всички книги, незаверен препис от всички вписани и отбелязани актове или актове за заличаване, както и удостоверение за наличието или за отсъствието на вписване.

С предлаганите изменения обаче Агенцията по вписванията се задължава да осигури възможност за заявяване на тези услуги чрез регистриран отдалечен достъп. А когато са поискани незаверени преписи на сканирани документи в Имотния регистър, ще се дава достъп до електронния им образ чрез Единния портал за достъп до електронни административни услуги. Заявителят ще трябва да се идентифицира с електронен подпис или чрез цифров сертификат, издаден от Агенцията по вписванията.

Освен това с измененията се регламентира, че държавните и местните органи ще правят справки за имоти само по електронен път.

Повече подробности по темата четете тук.

Коментарите са затворени.