В брой 39 на “Държавен вестник” се изменя и допълва Наредба № 3 от 2019 г. за медицинските дейности извън обхвата на задължителното здравно осигуряване, за които Министерството на здравеопазването субсидира лечебни заведения, и за критериите и реда за субсидиране на лечебни заведения.
С промените в Наредба № 3 се разширява обхватът на субсидираните лечебни заведения, като се определят и лечебните заведения, които за изпълнение на държавната политика за защита и опазване живота и здравето на гражданите в съответната област ще се субсидират от Министерство на здравеопазването за поддържане готовността им за оказване на медицинска помощ при извънредни ситуации, аварии и катастрофи, включително основно за осигуряване на трудови възнаграждения на персонала.
Законодателят определя лечебните заведения, които попадат в обхвата на новата дейност, която ще се субсидира от бюджета на Министерството на здравеопазването, а именно лечебни заведения за болнична помощ – многопрофилни болници за активно лечение със смесено държавно и общинско участие, а когато на територията на съответната област няма такова лечебно заведение, ще се субсидират лечебни заведения за болнична помощ – многопрофилни болници за активно лечение със 100 на сто държавно участие в капитала.
Субсидирането на лечебните заведения ще се извършва на базата на общ финаносв ресурс за поддържане на капацитет за 24-часов непрекъснат режим за работа, осигуряващ готовност за оказване на медицинска помощ при извънредни ситуации, аварии и катастрофи.
Очакваните резултати от прилагането на наредбата са свързани с поддържане на постоянна готовност за осигуряване на оптимален достъп на населението до медицинска помощ при извънредни ситуации, аварии и катастрофи, чрез осигуряване финансирането на тези дейности от бюджета на Министерство на здравеопазването.
В новия брой на ДВ се изменя и допълва и Наредба № Н-4 от 21.12.2007 г. за прилагане на система Интрастат.
Промените са направени във връзка с възникналата необходимост от адаптиране на действащата наредба към променените условия за прилагане на система Интрастат, заложени в Закона за статистиката на вътресъюзната търговия със стоки и новите регламенти, регулиращи прилагането на система Интрастат.
С редакцията в текста се цели и опростяване, прецизиране и по-точно детайлизиране на административните процедури, постигането на по-голяма яснота при тяхното прилагане, както и намаляване на натоварването върху респондентите за деклариране по система Интрастат.
Очакваните резултати от прилагането на акта са осигуряване изпълнението на нормативно установените изисквания на законодателството свързано с осъществяването на статистическата дейност за вътресъюзната търговия със стоки на национално ниво.