Имаме съвпадащ интерес с този на гражданите и на правителството да не се допуска ръст на цените, се казва в становище на Сдружението за модерна търговия
Сдружението за модерна търговия изрази сериозното си притеснение от „зачестилите случаи на популистка реторика от страна на различни публични фигури, с която се хвърля петно върху търговците на дребно с храни в България“.
Организацията обединява 13 от водещите ритейлъри в България: „Билла България“, „Фантастико груп“, „Дайхман търговия с обувки“, „дм България“, „Доверие – Брико“ („Мосю Бриколаж“), „ИКЕА – България“, „Кауфланд България“ , „Лидл България“, „Максима България“ („Т MARKET“), „ПЕПКО България“, „ПроМаркет“ , „Хиполенд“ и SOpharmacy.
Според членовете на сдружението настройването на широката общественост спрямо цял един сектор от българската икономика „не кореспондира с отговорно поведение, насочено към сдържане на инфлационния натиск“. Още повече, че атаките срещу търговците са във време на предстоящи съдбоносни решения за страната ни като членството на България в еврозоната, при които е „особено важно партньорството между бизнеса и институциите и търсене на работещи решения, а не внасяне на допълнителни разделения, базирани на популистки тези“, обобщават от организацията. И припомнят факти, доказващи, че търговците на дребно са сред големите и отговорни работодатели и данъкоплатци в страната.
Повече подробности по темата четете в capital.bg.