Жалби, сигнали и заявления до прокуратурата за някои административни услуги вече могат да се подават електронно. От държавното обвинение съобщиха, че заради коронавируса и необходимостта от дистанционна работа, на сайта на прокуратурата е въведен раздел „Електронни услуги“ (в него можете да влезете от тук), чрез който пострадали, обвиняеми и адвокатите им могат да искат и да получават информация.
Електронно вече могат да се издават удостоверения за неприключени дела, да се подават жалби и сигнали от граждани, да се предоставя информация за преписките и делата и да бъде получаван отдалечен достъп до тях.
Ще се дава отдалечен достъп и до електронните преписки и дела на прокуратурата. „Всеки гражданин има правото да бъде информиран за отразения в информационната система на прокуратурата статус на преписките, образувани по негов сигнал или жалба, след удостоверяване на самоличността си с квалифициран електронен подпис“, посочват от държавното обвинение.
И обясняват, че искане за електронен достъп до конкретно досъдебно производство и до преписки, включително такива по реда на административния надзор за законност, може да бъде подадено от обвиняемия и пострадалия и техните упълномощени представители. Адвокатите ще трябва да представят сканирани пълномощно и адвокатска карта. Достъпът се заявява с регистрация на портала и при наличие на квалифициран електронен подпис.
Повече подробности по темата четете тук.