Възможна данъчна миграция в туризма заради хаос с нови изисквания на НАП

Част от светлия туристически бизнес може да се изнесе в чужбина, а тези, които решат да продължават да работят у нас ще се наложи да инвестират десетки хиляди лева. Причината е хаос с последните промени в Наредба № Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин, която регулира електронните магазини и софтуерите за управление на продажби (СУПТО).

Предизвикателствата пред сектора бяха обсъдени по време на 6-ата Годишна конференция на Travel Academy, което се проведе в столичния София Тех Парк. Една част от въпросите, които вълнуват бранша получиха своите отговори, но повечето от тях останаха без яснота, тъй като специалистите от НАП се оказаха неподготвени за спецификите в туристическия бизнес. Затова се наложи и модераторът да обяснява част от казусите, тъй като се оказа по-запознат от гостите.

Така или иначе след дискусията стана ясно, че всички участници в туристическия бизнес ще трябва да регистрират свое СУПТО, независимо дали имат свой собствен продут или продават чужд, както и без значение дали през софтуера се извършва плащане.

Инвестицията ще трябва да бъде направена и от малките туристически агенти, които се издържат единствено от комисионната от продажба на чужди продукти и самолетни билети. Тъй като след влизане в сила на разпоредбата от 30-ти септември те няма да имат достъп до платформите на туроператорите и ако не извършват продажби само с помощта на Ексел, каквато бе практиката преди десетилетия, ще им се наложи да търсят лизензиран софтуерен продукт, който да свържат с касовия си апарат, въпреки че продават от чуждо име и за чужда сметка. Ситуацията крие потенциал да се стигне до масови оттегляния от бизнеса, коментираха от индустрията.

Повече подробности по темата четете тук.

Вашият коментар