Полезно в ДВ (бр. 97 от 23.11.2018 г.)

 В днешния 97 брой на „Държавен вестник“ е обнародвана нова Наредба № 8 от 08.11.2018 г. за организацията и дейността на Съвета за партньорство към Висшия съдебен съвет, която урежда организацията и дейността на Съвета за партньорство, създаден на основание чл. 217, ал. 3 от Закона за съдебната власт (ДВ, бр. 65 от 2017 г.). Той се състои от представители на ВСС, професионалните организации на съдиите, прокурорите и следователите, както и на магистратите, които не членуват в такива организации.

Целта на Съвета е да осъществява диалог по всички въпроси, свързани с професионалните интереси на съдии, прокурори и следователи. Той се състои от трима изборни членове на ВСС, по един представител на организации на съдии, прокурори и следователи, които защитават професионалните им интереси и имат членски състав, не по-малък от 5 на сто от съответния брой на съдиите, прокурорите и следователите.

Обнародвано е Решение № 2315 от 21.02.2018 г. по административно дело № 3879 от 2017 г., с което се отменят разпоредбите на чл. 48, чл. 49, чл. 50 и чл. 51 от Правилата за измерване на количеството електрическа енергия, приети с т. 3 от Протоколно решение № 147 от 14.10.2013 г. на ДКЕВР (КЕВР).

Тези текстове определят как да се мери колко електроенергия е потребена при повреда на тарифния превключвател, начини за извършване на преизчисление на количеството електрическа енергия, потребено от битови и небитови клиенти от операторите на съответните мрежи и то едностранно, както и дължимата сума от съответния клиент заради установено неизмерване, непълно или неточно измерване. Сумата при липса на измерване или непълно и неточно измерване се определя на база коригираните количества ел. енергия, действащата цена, по която операторът на разпределителната мрежа закупува от обществения доставчик електрическа енергия за покриване на технологичните си разходи и дължимите мрежови цени.

Разпоредбите бяха оспорени през 2017 г. от Върховната административна прокуратура и сред основанията им бяха, че посочените норми са приети в нарушение на основни начала на административното производство – законност; равенство; достъпност, публичност и прозрачност; последователност и предвидимост и при неспазване на приложими разпоредби на Закона за нормативните актове, въведени за гарантиране на принципите за обоснованост, стабилност, откритост и съгласуваност.

 

Вашият коментар