Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази по БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили. Според него с новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.
По думите му ще има повишение, „но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева“.
Христов посочи, че е правилно общинските съвети да определят основата на данъка.
„За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., и тук се получава много голяма разлика“, подчерта той.
Председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили изрази опасения, че „при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна“.
Експертът предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички.
„Ако има звездички, с извинение, пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да се отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50,60,80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители – отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията“, заяви Христо Христов.
Той цитира и данни на Пътна полиция, според които около 60% от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.
Повече подробности по темата четете тук.