В новия 92 брой на „Държавен вестник“ са обнародвани промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, които предвиждат намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Отпада изискването за предоставянето на някои документи на хартиен носител. Така освен НАП и Агенция ‘Митници”, и общините също ще предоставят по служебен път – електронно, информация за наличие или липса на задължения на дадено лице или фирма. Във връзка с комплексното административно обслужване се предвижда при предоставяне по служебен път на информация за наличие или за липса на задължения на лицето към съответната община по реда на ДОПК да не се дължи такса.
С изменителния закон се правят промени и в редица други нормативни актове. Сред тях са Законът за акцизите и данъчните складове, Законът за местните данъци и такси и други. Повиша се контролът при извършване на годишните технически прегледи на колите, като занапред проверката за платен данък ще става чрез достъп до автоматизирани системи за обмен на информация. Предвижда се юридическите лица, които не са осъществявали дейност през дадената година и са освободени от подаване на годишен отчет, да бъдат освободени от задължението да подават и годишна данъчна декларация в търговския регистър. При заявяване за вписване пред Агенцията по вписванията пък лицата ще могат едновременно с това да упражнят и правото си за доброволна регистрация по Закона за ДДС, като в този случай ще се извършва по облекчена административна процедура.
Промени има и в Кодекса за социално осигуряване в областта на регламентацията на допълнителното пенсионно осигуряване, която се доразвива и подобрява в няколко основни насоки. Целта е да се усъвършенстват системите за управление на пенсионноосигурителните дружества, уредбата на инвестициите на пенсионните фондове, както и изискванията към членовете на управителните и контролни органи на дружествата. Измененията са насочени към подобряване на корпоративното управление на пенсионноосигурителните дружества. Новите изисквания към членовете на управителните и контролни органи на дружествата, като например подходяща професионална квалификация, опит и добра репутация, обезпечават наличието на необходимите знания и умения при осъществяване на дейността на дружествата.
Въвежда се и задължение за дадено пенсионноосигурително дружество да разполага с ефективна система за управление, която да осигурява надеждно и благоразумно управление на дейността по допълнително пенсионно осигуряване. Изрично се уточнява, че в рамките на системата за управление пенсионноосигурителното дружество създава определени ключови функции, които се осъществяват от специализирани служби и звена.