При проведена от Практикер рекламна кампания „минус 22% на всичко, само от 14 до 17 ноември” потребителите не са надлежно информирани, че намалението не се отнася за всички, а само за определени стоки. В промоцията не са включени всички продукти, които се продават в магазини Практикер, съобщават от пресцентъра на Комисия за защита на конкуренцията.
От събраните по преписката доказателства се установява, че в случая са изключени акцизните стоки, както и продукти, които са включени в други промоции. Също така се констатира наличие на продажби в магазините на Практикер на продукти без никаква отстъпка в периода на провеждане на промоцията.
Комисията за защита на конкуренцията установява, че при провеждане на промоцията потребителите е трябвало да полагат изрични усилия да узнаят за кои точно стоки важи намалението. Поради това Комисията приема, че начинът на представяне на рекламата е от естеството да въведе в заблуждение адресатите, до които е насочена. В допълнение Комисията приема, че използваните от Практикер различни по форма и цветове табели за обозначаване на предлаганите продукти и техните цени може да въведе потребителите в заблуда налице ли е намаление и в какъв размер.
Комисията приема, че е извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Практикер” ООД при проведената от дружеството рекламна кампания и налага имуществена санкция на дружеството в размер на 0,1% от приходите от продажби на стоки на дружеството за финансовата 2013 г., равняващи се на 83 655 лв. (осемдесет и три хиляди шестстотин петдесет и пет лева).
Пълният текст на решението може да бъде намерен в публичния електронен регистър на КЗК на интернет адрес:
http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300041137.