ВАС потвърди санкции за имитация и нелоялно привличане на клиенти

Пет членен състав на Върховния административен съд потвърди нарушение от страна на „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД по чл. 36, ал. 2 от Закон за защита на конкуренцията – нелоялно привличане на клоиенти – и имуществената санкция, наложена на дружеството, в размер на 56 288 лв.

 

Производството на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи, че предоставянето на коледен бонус в края на 2010 г. – ваучер на стойност 30 до 75 лв. към всеки нов договор, сключен за пакетите Blizoo, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец, е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да изкриви потребителското търсене към услугите на ответното дружество.

Върховният административен съд потвърди санкция в размер на 63 687 лв. за имитация, извършена от ЕТ «Юнитиком-Петя Гьошева» спрямо конкурента «ПВД» ООД, гр. Плевен. Производството на КЗК установи наличие на множество прилики в оформлението и дизайна в етикетите на винен и ябълков оцет, предлагани от ответника и молителя.

Вашият коментар