В най-новата си статия за Апис Време проф. Дончо Хрусанов разглежда особеностите в уредбата на административното оспорване на административните актове.
Авторът коментира правилото на чл. 81 АПК:
Чл. 81. АПК (1) Индивидуалните и общите административни актове могат да бъдат оспорени по административен ред пред непосредствено по-горестоящия административен орган.
(2) По административен ред може да се оспори и съдържанието на документ.
… и на изключенията по чл. 82 АПК, отнасящи се до актове на:
1. на Президента на Републиката и на председателя на Народното събрание;
2. на Министерския съвет, министър-председателя, заместник министър- председателите, министрите и ръководителите на други ведомства и органи, непосредствено подчинени на Министерския съвет;
3. на управителя на Българската народна банка и председателя на Сметната палата;
4. на Висшия съдебен съвет;
5. на областните управители;
6. за които в специален закон е предвидено оспорване направо пред съд.
Проф. Д. Хрусанов коментира също така забраната на чл. 90, ал. 1 от АПК издадения административен акт да се изпълнява преди да са изтекли сроковете за неговото оспорване, хипотезите на допускане на предварително изпълнение, реда за оспорване, компетентността и правомощията на по-горестоящият административен орган, въпроса за „мълчанието“ на по-горестоящия административен орган и др.
За да се запознаете със статията посетете Апис Уеб.