В брой 81 на “Държавен вестник” е обнародван Устройственият правилник на Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“.
С новия акт се цели прецизиране на функциите на дирекциите, подобряване на координацията между отделните структурни звена и повишаване на административния капацитет при изпълнение на контролната дейност.
Общата администрация е организирана в следните дирекции: „Управление на човешките ресурси“, „Финанси“, „Обществени поръчки и управление на собствеността“ и „Административно обслужване и информационни технологии“.
Специализираната администрация е структурирана по следния начин: Главна дирекция „Инспектиране на труда“ с 28 териториални поделения – дирекции „Инспекция по труда“, разположени в административните центрове на областите, дирекция „Правно осигуряване на инспекционната дейност“ и дирекция „Трудова мобилност“.
Главните дирекции ще координират, планират, анализират и отчитат резултатите от контролната дейност и ще предлагат мерки за нейното подобряване.
Поради постоянно разширяващите се функции на Агенцията и голямата натовареност на служителите е увеличена щатната численост. Осигуряването на допълнителните щатни бройки ще допринесе за укрепване на капацитета на ИА ГИТ и минимизиране на риска от неизпълнение на възложените функции.
В новия брой на ДВ се изменя и допълва Наредба № 42 от 21 юни 2022 г. за реда и условията за издаване на покрити облигации.
Измененията са свързани с изискванията в наредбата относно извършването на периодични стрес тестове от страна на банка емитент на пула на покритието и управление на ликвидността в съответствие с изискванията на чл. 44 от Закона за покритите облигации (ЗПО).
С приетите промени се постига пълно съответствие със ЗПО и по-добро регламентиране на правомощията на БНБ, като орган, осъществяващ публичен надзор на покритите облигации, по отношение на изискванията за извършване на стрес тестове от страна на банка емитент.