Полезно в ДВ (бр. 11 от 08.02.2022 г.)

В брой 11 на “Държавен вестник” е обнародван Устройственият правилник на Министерството на електронното управление.

С решение на Народното събрание за избиране на Министерски съвет на Република България от 13.12.2021 г. е избран министър на електронното управление, който следва да ръководи отделно министерство. В точка 4 от решение на Народното събрание за приемане на структура на Министерския съвет на Република България от 13.12.2021 г. е посочено, че се създава Министерство на електронното управление. Включването на Министъра на електронното управление в състава на Министерския съвет е отразено в Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация.

Устройственият правилник се приема на основание чл. 42, ал. 4 от Закона за администрацията. С него се определят правомощията на министъра на електронното управление, организацията, редът на дейност, функциите и числеността на персонала на Министерството на електронното управление и на неговите организационни структури и административни звена.

В настоящия брой на  ДВ се изменя и допълва Наредба № 17 от 29 март 2018 г. за паричната и лихвената статистика и статистиката на финансовите сметки.

С измененията се въвеждат допълнителни изисквания към статистическата отчетност, приложима за застрахователните компании, пенсионните и инвестиционните фондове.

Промените са свързани основно с разширяване на броя събирани показатели и добавянето на нови характеристики според тяхната оценка, матуритет, секторен и географски обхват, както и добавяне на някои нови категории отчетни единици в институционални сектори „Пенсионни фондове“ и „Инвестиционни фондове“.

С приетите изменения се постига привеждане на правната рамка в съответствие с приложимото европейско законодателство.

В новия брой на ДВ е обнародван и Устройственият правилник на Комисията за защита на конкуренцията.

Устройственият правилник на КЗК е подзаконов нормативен акт, чието приемане от Комисията е регламентирано в чл. 8, ал. 1, т.14 от Закона за защита на конкуренцията.

С последните изменения и допълнения на Закона за защита на конкуренцията, в сила от 26 февруари 2021 г., правомощията на Комисия за защита на конкуренцията са разширени и допълнени, което налага и значителни изменения в нормативната уредба.

Новият правилник е изцяло в съответствие с разпоредбите на ЗЗК и регламентира по систематичен начин изпълнението на правомощията на КЗК.

Законът за защита на конкуренцията урежда изрично правомощията на Комисия за защита на конкуренцията като национален независим специализиран държавен орган, чиято цел е осигуряване на защита и създаване на условия за разширяване на конкуренцията и на свободната инициатива в стопанската дейност. КЗК е и националният орган, пред който се обжалват за законосъобразност процедурите по възлагане на обществени поръчки и предоставянето на концесии.

С новия акт ще се осигури необходимата прозрачност на работата на комисията, ясно и коректно посочване на задълженията и функциите на всяко едно от нейните структурни звена, което от своя страна ще гарантира и правната сигурност на засегнатите предприятия, сдружения на предприятия и лица, които са страни в производствата пред КЗК.

Коментарите са затворени.