Електронен регистър на нотариално заверените пълномощни ще заработи от 2021 г

Електронен регистър на нотариално заверените пълномощни ще заработи от 2021 г

Електронен регистър на нотариално заверените пълномощни ще заработи от 1 януари 2021 г. Това предвиждат промени в Закона за нотариусите и нотариалната дейност, публикувани за обсъждане на портала за обществени консултации.

Срокът за подаване на становища е 8 януари 2020 г.

Изграждането на регистъра ще се финансира с европейски средства по линия на програмата „Добро управление“. Общият бюджет на проекта е малко под 600 хил. лева. Ще бъдат и назначени и трима нови служители в Министерството на правосъдието, както и ще бъдат заявени почти 140 хил. лева допълнителни средства за обезпечаването на системата.

“Към настоящия момент в България не съществува съвременна електронна система, в която да се регистрират нотариално заверени пълномощни и декларации и чрез която да е възможно информацията от тях да е видима и проверима. Поради липсата на съвременно средство за проверка в реално време на достоверността на предоставяните им упълномощаващи документи, държавните органи, гражданите и бизнесът рискуват да се изправят пред съществени проблеми, доверявайки се единствено на информацията от хартиения документ – лесно манипулируем при съвременните технологични средства”, посочва се в мотивите за поправките в нормативния акт от вносителя – Министерството на правосъдието.

Достъпът до електронния регистър на пълномощните ще бъде регламентиран допълнително с наредба на правосъдния министър. Тя трябва да бъде готова два месеца след влизането на поправките в сила. Това ще се случи вероятно около средата на 2020 г.

Електронната система не се предвижда да е публична. Достъп до информацията в нея ще имат само страните и правоимащите органи, посочват от правосъдното ведомство в мотивите си.

Повече подробности по темата четете тук.

Коментарите са затворени.