fbpx

Тройно са се увеличили жалбите за лични данни след GDPR

Поне три пъти са се увеличили жалбите в Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) след 25 май, когато влезе в сила Европейският регламент за защита на личните данни GDPR – каза в интервю пред БНР председателят на КЗЛД Венцислав Караджов.

„До 25 май жалбите бяха в порядъка до 200, а в момента имаме 800 жалби, подадени в КЗЛД“, каза Караджов и обясни, че това е нормално заради разяснителната кампания, в която на физическите лица и администратори на лични данни са били обяснени правата и задълженията им и те са проявили по-голяма активност.

Той посочи, че обработката на всяка една жалба отнема между един и три месеца, за да се произнесе КЗЛД по нея и че напролет очаква първите съдебни решения по резолюциите на комисията според новия регламент.

Според председателя на комисията, около 80% от жалбите са основателни, но има и такива, които показват неразбиране – например, при документни измами, хора са се обръщали към КЗЛД, а не до прокуратурата. Сред неоснователните жалби са и такива, в които има неразбиране на правото на защита на личните данни от физически лица.

Повече подробности по темата четете тук.

Напиши коментар

Трябва да сте влезли, за да публикувате коментар.

Архив
Поверителност
https://apis.bg/bg/privacy-notice-bg