Зукърбърг спечели изслушването в Конгреса, губещи от целия спор остават потребителите

СЗащо Зукърбърг спечели изслушването?нимка: Архив Ройтерс

Марк Зукърбърг се справи доста добре с първото си изслушване пред Конгреса. Беше уверен, умело отговори на зададените му въпроси.

Добрата новина за Facebook е, че Зукърбърг умело отклони всички предизвикателства пред своя икономически модел: жаждата за събиране на данни и фино таргетираните реклами, базирани на тази информация. Успехът на Зукърбърг е победа за всеки, който се интересува най-вече от пазарната стойност на компанията му. Но е загуба за всички останали, пише в свой анализ Bloomberg.

Facebook ще продължи да губи доверието на потребителите, ако бизнесът ѝ е основан на безпрепятственото съхранение на колкото се може повече потребителски данни и създава все по-иновативни начини рекламодателите да използват тази информация с комерсиални цели. Това е споразумение, с което потребителите на Facebook се съгласяват и от което, поне технически, могат да се откажат.

Този конфликт излезе на преден план по време на двудневните разговори със Зукърбърг. Сенатор Рой Блънт, републиканец от Мисури, отправи към изпълнителния директор на социалната мрежа серия от въпроси за това каква информация може да събира компанията за своите 2 млрд. потребители и да използва за реклама, както и дали социалната мрежа може да установи, че човекът, който е публикувал в социалната мрежа от работния си компютър сутринта, е същият, който качва съдържание през мобилното приложение от смартфон през нощта.

Отговорът, както Зукърбърг със сигурност знае, е „да“. Facebook привлича рекламодателите с това, че може да осигури кръстосано таргетиране към различни устройства. Освен това компанията може да следи хората почти навсякъде онлайн и може да види какви приложения имат инсталирани на телефоните си.

Facebook събира и информация за „офлайн“ активността, за което попита и Блънт. Тук става дума за информация за местонахождението на потребителите. Същевременно компаниите могат да напаснат информацията си спрямо това, което пазарувате в магазините, и да я свържат с акаунта ви във Facebook. Изненадващо Зукърбърг се опита да каже, че не е напълно сигурен за политиките за събиране на данни на компанията му.

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа знае добре какво прави фирмата му, но може би не иска да признае, че тя събира подробни досиета за милиарди хора.

Повече подробности по темата четете тук.

 

Вашият коментар