fbpx

КЗК наложи санкция на ЛИДЛ за заблуждаваща реклама

изтеглен файлКомисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на „Лидл България ЕООД енд Ко“ КД (заблуждаваща реклама) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 1 865 332 лв. ( 0,35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година), съобщават от пресцентъра на Комисията.

 

Комисията установи, че провежданата от ЛИДЛ рекламна кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“ е с подвеждащи и непълни условия, а от страна на организатора на кампанията се демонстрира непоследователност в поведението, що се касае до обявяване на основни параметри на предложението катосрок на кампанията, механизъм на участие в нея и др. Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа, като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба.

Предвид обстоятелството, че посланието „Спечели 366 дни безплатно пазаруване” е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, то същото може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави от него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност същата може да бъде спечелена само във втория етап на кампанията. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор.

Пълният текст на решението е достъпен в електронния регистър на КЗК:

http://reg.cpc.bg/AllNewResolutions.aspx?dt=1&ot=2

Коментарите са затворени.

Архив
Поверителност
https://apis.bg/bg/privacy-notice-bg