Комисията за защита на конкуренцията санкционира „Хаус Маркет България“ АД (ИКЕА) с 347 505 лв. (0,5% от приходите на дружеството за 2013 г.) за заблуждаваща реклама – чл. 32, ал. 1 от ЗЗК. Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребител, според който ИКЕА въвежда в заблуждение чрез рекламни билбордове на „етажерка BILLY“, разположени на територията на магазина.
КЗК установи, че в рамките на два месеца през лятото на тази година дружеството рекламира както чрез билбордове, така и чрез продуктов каталог, „етажерка BILLY“ на цена от 79 лв. В този период стоката не е налична в мрежата на търговеца на тази цена, като вместо нея се предлага друга етажерка с идентично наименование, изключително сходни характеристики и на по-висока стойност – 100 лв. По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите, стимулирайки ги да насочат вниманието си и да закупят продукт, който е на цена, по-висока от указаната в рекламните билбордове и каталог. Подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда.
Пълният текст на решението може да бъде намерен в публичния регистър на КЗК на адрес: http://reg.cpc.bg/Decision.aspx?DecID=300042568